Recenzia: Prevliekanie pre deti - Obliekanie zn. Haba | Požičovňa hračiek

Recenzia: Prevliekanie pre deti - Obliekanie zn. Haba

Zverejnené: 11.11.2021 | Natália Balocká

Drevená hračka Prevliekanie pre deti - Obliekanie je veľmi milá a kvalitne spracovaná hračka, ktorá nájde využitie u detí v rôznom veku. Povedali by sme, že by to mohla byť pokojne aj generačná hračka, pretože je vyrobená naozaj z kvalitného dreva.

Obsahuje jednu drevenú obojstrannú podložku s vyobrazenou detskou postavou v spodnom prádle. Na jednej strane v letnom období. Na druhej strane v zimnom období. Ďalej obsahuje 6 predlôh označených podľa náročnosti od jednej po tri bodky. Na výber je celkovo 36 dielikov, ktoré sa „prišívajú” k podložke elastickou šnúrkou zakončenou drevenou guličkou.

Deti môžu „prišívať” jednotlivé dieliky podľa predlôh od najľahšej po najťažšiu. Oblečenie môžu prispôsobiť ročnému obdobiu alebo môžu vytvoriť outfity bez akýchkoľvek pravidiel, len na základe vlastnej fantázie.

Jednoznačne má. A to aj (či možno práve) pre deti mladšie ako 3 roky. Deti sa môžu naučiť pomenovať jednotlivé časti oblečenia, základné časti ľudského tela, farby, priraďovať správne oblečenie k správnemu ročnému obdobiu. Trénujú jemnú motoriku, presnosť, trpezlivosť a rozvíjajú fantáziu.

4 roky a 4 mesiace: V prvom rade bolo treba nájsť najkrajšie šatôčky a k nim pasujúce topánky a vlasy. :) Až keď bol dokonalý outfit hotový a predstavenie vo forme pesničky sa skončilo, mohli prísť na radu ďalšie outfity. Jedinou podmienkou bola vlastná tvorba, na jemné naliehanie prispôsobená ročnému obdobiu. Predlohy zostali takmer nedotknuté. Ale to pravdepodobne do veľkej miery závisí od povahy dieťaťa. :) Veľmi dobrá aktivitka na trénovanie jemnej motoriky a práce prstov. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že zimné oblečenie predstavuje náročnejší level. Treba si premyslieť, ktorý kúsok prišiť cez ktoré dierky tak, aby sa oblečenie mohlo vrstviť a šnúrka vystačila aj na topánky.

2 roky 2 mesiace: Tu ešte o samotnom obliekaní „prišívaním” nebola veľmi reč. Ale prevliekanie šnúrky cez dierky v podložke zabavilo asi aj na 10 min. V našom ponímaní času vlastne celú večnosť. :D Vyžadovalo si to tiež celkom slušnú dávku trpezlivosti, presnosti a hlavne bolo nutné premyslieť, kadiaľ má šnúrka ísť, aby išla cez čo najviac dierok. Obľúbenejšia činnosť ako prevliekanie, bolo v tomto prípade pomenovávanie jednotlivých kúskov oblečenia, triedenie a priraďovanie (nohavice k nohaviciam, tričko s krátkym rukávom k tričku s krátkym rukávom). Ďalším krokom bolo vyberanie a prikladanie dreveného oblečenia priamo na predlohy a neskôr aj na podložku (bez prišívania).

Hračku Prevliekanie pre deti Obliekanie od Haby si môžete kúpiť TU alebo požičať TU.

Opis hračky od dodávateľa: Šaty alebo kabát? Mokasíny alebo topánky? Čo majú dievčatá a chlapci oblečené v lete alebo v zime? Deti sa samy rozhodujú pri navliekaní podľa poskytnutých predlôh alebo pri voľnej hre, keďže 36 rôznych druhov účesov a oblečení poskytuje nespočetné množstvo kreatívnych kombinácií.
Obsah balenia: 1 obojstranne potlačenú dosku na navliekanie nití, 1 dlhú niť, 36 závitových kartičiek a 3 obojstranne potlačené predlohy
Rozmer: 31 x 0,5 x 18,5 cm
Materiál: drevo

Recenzia: Dračí dych - spoločenská hra zn. Haba

Spoločenská hra Dračí dych od značky Haba je veľmi dobre premyslená a zabaví hráčov rôznych vekových kategórií. Od detí približne od 2 rokov až po starých rodičov. Strávili sme pri nej naozaj pekný spoločný čas. Nielen my rodičia ale využili sme ju aj pri návšteve starých rodičov.

Spoločenská hra Dračí dych je opäť multifunkčná hra, ktorá sa dá hrať aj bez priložených pravidiel a popúšťa uzdu detskej fantázii. Stačí ich len trošku nechať a hneď vymyslia niekoľko spôsobov :) Ja som svojim dcéram nechala takýto priestor na vymýšľanie nie celkom cielene. Niekoľko variánt hry vymysleli, kým som sa ja snažila zorientovať v oficiálnych pravidlách. Nechcem povedať, že by boli príliš komplikovane napísané alebo že by mi to trvalo pridlho :D Ale teda trvalo mi to tak akurát aby sa dievčatá zabavili.

Pravidlá hry sú pôvodne ladené štandardným súťaživým spôsobom. My sa radšej hrávame kooperatívne hry, tak sme si pravidlá upravili. Na konci sme si neporovnávali, kto má drahokamov viac, ale spoločne sme počítali, koľko sa ich ktorému dráčikovi do bruška zmestilo. A nakoniec koľko drahokamov im “zožral” dračí ocko :D

Začiatok hry spočíva v tom, že 4 dračie deti sa pripravia do svojich úkrytov v rohoch krabice. Za každým dračím dieťaťom je priestor, kam sa hádžu drahokamy. V strede hracej plochy sú 3 otvory cez ktoré papá dračí otec. Do stredu hracej plochy sa poukladá 9 “ľadových” obručí na seba (skúška trpezlivosti pre starších) a potom sa do ich stredu vysype 90 drahokamov v 5 farbách. Veľmi opatrne aby ľadové obruče nepopadali (posledná skúška trpezlivosti, potom to už je len zábava :) ). Na scénu prichádza drevený dračí otec, ktorý svojim dychom (veľká zábava pre deti) roztopí vrchnú ľadovú obruč. Obruč treba dať dole veľmi opatrne, aby sa nezhodili ďalšie obruče (tréning pozornosti, presnosti, jemnej motoriky, sústredenia, spracovávania emócií) a popadané kamienky pozbierať. Každý zbiera takú farbu aký žetónik si na začiatku hry vybral. Ak je hráčov menej, zvyšné farby idú do jaskyne dračieho otca. Postupne sa každý hráč strieda a roztápa všetky ľadové obruče až dráčiky spolu s otcom pojedia všetky drahokamy. Záver hry si prispôsobte, ako ste zvyknutí :) Na výhru/prehru alebo kooperatívne :)

Pre deti približne od 2 do 6 rokov určite (v závislosti od toho, kedy podľahli senzitívnemu obdobiu na počítanie a farby). Deti o tom ani nebudú vedieť, no učia sa farby, počítať, pri vhadzovaní drahokamov do jaskýň a aj pri pri ukladaní a “roztápaní” ľadových obručí trénujú jemnú motoriku a presnosť. S deťmi, ktoré už ovládajú základné farby sa môžete napríklad učiť názvy jednotlivých drahokamov (fialový - ametyst, červený - rubín, zelený - smaragd, modrý - napr. zafír, žltý - napr. jantár)

4 roky a 4 mesiace: počítanie, počítanie, počítanie. Asi prvý krát sa stalo, že sme drahokamy vždy pri odkladaní pekne spočítalí do vrecúška, či nám náhodou nejaký nechýba (90ks) :D Niekoľko dní ju naozaj bavila naša kooperatívna verzia hry. A trpezlivo ukladala ľadové obruče na seba. Vysypanie drahokamov do stredu bez popadania obručí ešte musí potrénovať :) A naučila sa aj názvy drahokamov (zatiaľ našťastie bez otázky ako také drahokamy vznikajú). A preveľká zábavka “chrlenie ohňa” na roztopenie ľadových obručí.

2 roky 2 mesiace: triedenie drahokamov podľa farby a vhadzovanie do správnej jaskyne, resp. vhadzovanie do jaskyne dračieho otca. A tiež vkladanie dračích detí a žetónikov naspať do kartónovej podložky. Tréning jemnej motoriky ako z knihy :) Keby už rozprávala, vedela by pravdepodobne základné farby aj pomenovať. Zatiaľ som hovorila len ja a ona ukazovala. Jemnou výzvou bolo postavenie dračích detí do svojich jaskýň, ale po pár sústredených pokusoch to bola hračka. Rovnako tak ako pri roztápaní ľadových obručí.

Opis hračky od dodávateľa: Dračie mláďatá našli neobvyklý poklad: ľadový stĺp so šumivými kameňmi zamrznutými vo vnútri. Každý ich samozrejme potrebuje. Spolu s otcom drakom hráči odstránia jeden ľadový krúžok za druhým a roztavia ľadový stĺp. To spôsobuje, že šumivé kamene padajú. Ale pozor: Zhromažďovať sa môžu iba šumivé kamene. Kto bude mať najviac šumivých kameňov na konci?

Obsah balenia: 1 dračí otec, 1 základňa so 4 priečkami, 1 hracia doska, 4 dračie mláďatá, 9 ľadových krúžkov, 90 šumivých kameňov (18 v každej z 5 farieb), 5 šumivých kamenných dlaždíc, 1 dlaždica ľadovej flóry, 1 sada inštrukcii.

Rozmer:22,3 x 22,2 x 5,3 cm

Boli sme sa pozrieť: Zakopané s deťmi (na jar)

Boli sme sa pozrieť v Zakopanom :)). O Zakopanom sme počúvali zo všetkých možných strán ako je tam krásne a ako sa tam všetci radi vracajú. V zime :D My nie sme veľmi zimné tvory ale Zakopané sme vidieť chceli, a tak sme sa tam vybrali takto na jar. Koncom mája. A veru neľutujeme. Zakopané neostalo svojej povesti nič dlžné a bolo tam nádherne aj mimo zimnej sezóny. A vlastne aj letnej. No ľudí tam bolo dosť. V oblasti sme pobudli skoro týždeň počas ktorého nám stihlo aj pršať aj krásne svietiť slniečko. Našťastie sme mali super apartmán kde nám ani škaredšie počasie nevadilo a nakoniec sme okrem "turistických pascí" v Zakopanom navštívili aj vrch Gubalowka a Chocholowskú dolinu.

ZAKOPANÉ
Hlavné zimné mesto Poľska je centrom poľskej časti Tatier a zároveň najvyššie položeným mestom v Poľsku. Mesto je pomerne rozľahlé no jedinečnú atmosféru zažijete na ulici Krupówki, ktorá je celkom dlhá ale prechádzka je veľmi príjemná. Aj bez snehu sa cítite ako v rozprávke. My sme na prvú prechádzku išli hneď prvý večer. Ulica bola skoro prázdna, reštaurácie a kaviarne vysvietené a plné ľudí. Veľmi príjemná a útulná atmosféra. Návšteva nás naladila na celú dovolenku :) O pár dní neskôr sme sa tam vrátili počas bieleho dňa a atomosféra bola hneď o niečo iná. Ulica bola plná ľudí, okrem reštaurácií a kaviarní otvorené aj typické poľské obchodíky s kadečím od ktorých je dosť ťažké odtrhnúť dve zvedavé deti.

Na celý deň hlásili prehánky, tak sme boli pripravený, že ponavštevujeme interiérové turistické atrakcie. Cestou z apartmánu sme sa zastavili v Podwodnom svete. Pri vstupe dievčatá zostali ohúrené pri pohľade na kostru dinosaura v akváriu a tajuplnú uličku pomedzi ryby. A potom sme zistili, že to je vlastne všetko :D. Za tajuplnou uličkou je ešte jedna tmavá miestnosť, ktorá ale veľmi nazaujala. Tak ak zvažujete návštevu, pokojne vynechajte a choďte radšej niekam inam.

Len nie do "ľadového labyrintu" na ulici Krupówki kde na vás pri vstupe bude mávať Elza s Annou, Olafom a tučniakmi. Ťažko sa však argumentuje s dvomi Elza maniačkami a tak sme sa boli pozrieť :). Labyrint je na záhrade domu a východ má cez obchod s cukríkmi. Neviem či to bol zámer ale vyzeralo to tam trošku ako z treťotriedneho hororu :D A možno práve to sa dievčatám páčilo, také jemné strašidelno. Moju mienku doklepla figurína v lanovkovej kabíne, ktorá sa tvárila nenápadko no keď sme sa k nej priblížili začala sa smiať a hýbať rukou. Nuž, hľadala som prvú cestu von :D Okrem týchto dvoch atrakcií, ktoré pokojne vynechajte nájdete priamo v centre aj papagáje a králiky aj park ilúzií. Toto sme už nestihli ale veríme, že to bolo lepšie ako naše dve návštevy:D

Náladu ale napravila kaviareň do ktorej sme sa uchýlili pred dažďom. Dokonca aj baby si posedkali v kreslách celkom dlho a v kľude (na ich pomery) a my sme si vychutnávali vynikajúcu kávu s ešte lepšou pralinkou namiesto klasického keksu s výhľadom na ulicu. Priamo na ulici Krupówki je aj obchodné centrum a turisticko - informačná kancelária kde sme sa boli opýtať na turistické trasy vhodné pre kočík. Pani nám odporučila Gubalowku a Chocholowskú dolinu. Tak sme sa tam teda šli pozrieť.

GUBALOWKA

Jednou z odporúčaných trás vhodných pre kočíky bol vrch Gubalowka. Popravde sme si nestihli zistiť ako to tam vyzerá a tak sme verili pani v informačnom centre, že je to pekná prechádzka po hrebeni po asfaltovej ceste. Hore nás vyvezie zubačka a je tam aj reštaurácia. A tak aj bolo. Akurát sme netušili, že to tam vyzerá tak trochu ako na tržnici v Jablonke. Len s krajším výhľadom :) Zubačka vyráža kúsok od centra Zakopaného, parkovanie je všade platené ale zaparkujete bez problémov. Už dole je pomerne dosť stánkov s kadečím od syrov cez varešky až po kožušiny. Zubačka chodí každú chvíľu. Keď sme išli my ráno hore bola celkom prázdna. Po vystúpení nás ohúril krásny výhľad na Tatry. Celý areál je veľmi pekne upravený. Nájdete tu reštaurácie aj bufety. WCka sú platené ale dá sa platiť kartou (asi 0,40€). V hlavnej reštaurácii majú aj typické poľské polievky, ktoré sme neochutnali. Výhľad si môžete ale užiť aj len tak z mnohých lavičiek ktoré tu sú.

Keď prejdete za tento komplex dostanete sa na spomínanú asfaltovú cestu, ktorá vedie po hrebeni. Prechádzku panenskou prírodou však nečakajte. Po asfaltke chodí pomerne dosť áut aj motoriek a pozdĺž celej cesty sú rôzne stánky. S trdelníkmi, oblečením, syrmi, hračkami a hracími automatmi pre deti (také tie vláčiky a vrtulníky ako v obchodných centrách. Akurát že tu sú úplne všade kde sa nejaké dieťa môže mihnúť). Prechádzka nám trvala neuveriteľne dlho a bola dosť strastiplná ale bolo tu aj niekoľko krásnych výhľadov a rozprávkových scenérií.

Keď sa nám podarilo dostať až na koniec, zistili sme, že tu vedie ešte chodník k lanovke. Tu už neboli takmer žiadny ľudia, tak sme si konečne vychutnali trošku tej prírody. Cesta bola panelová, tak spiace dieťa trošku vytriaslo ale nič strašné. Lanovka, ktorá tu premáva je taká stará klasická nekritá. Aby sa dieťa mohlo previesť musí spĺňať výškový limit. Staršia spĺňala tak sa s ockom previezli (s cestou späť asi 40min). Mladšia spala tak som si vychutnávala výhľady a ticho. Až kým neprišli dve triedy stredoškolákov na školskom výlete :D

CHOCHOLOWSKÁ DOLINA

Po zážitku na Gubalowke a lá "poľská tržnica" a vedomím, že ďalší týždeň budeme v Krakow sme zúfalo potrebovali prísun prírody. Veľké nádeje sme vkladali do našej jedinej šance na kočíkový výlet a to do Chocholowskej doliny. Počasie nám vyšlo krásne ale stres zo stánkov zostal :D Našťastie sme sa krásnej prírody dočkali. Hneď za odbočkou smerom do doliny na nás mávalo niekoľko správcov parkovacích miest, pri treťom sme podľahli a zaparkovali ale mohli sme ísť ešte kľudne ďalej. Priamo pri vstupe do doliny je ešte jedno veľké parkovisko. Pred vstupom je aj reštaurácia kde si môžete dať kávu, zmrzku alebo nejaký rezník.

Aby ste mohli vstúpiť do doliny, platí sa vstupné. Asi 2€, to len aby ste vedeli :D Aj tu nájdete nejaký ten stánok so zmrzlinou, syrmi aj suvenírmi ale veľmi málo a dievčatá mali konečne príležitosť sa vybehať v kľude bez stresu z áut a ľudí.

Niekde na konci doliny by mala byť aj chata. Zhruba do polovice po koniec asfaltovej cesty sa môžete odviezť cestným vláčikom (2€). Na tabuli písalo, že na chatu je to 1:55 hod. Naším tempom o hodinu neskôr bolo na tabuli, že k chate je to 1:15 :D Tak sme tam nešli. Ale kočíkom by sme tam ani nevyšli. V každom prípade prechádzka Chocholowskou dolinou bola veľmi príjemná. Prirovnala by som to k Čutkovskej alebo Valčianskej doline.

Pár technických info na záver: Bývali sme v neďalekej dedinke Koscielisko v apartmánoch Sun&Snow. Vo veľkom apartmánovom dome sme boli 2 dni úplne samy. Mali sme balkón s výhľadom na Tatry a v záhrade drevené ihrisko s pieskoviskom a spúšťacou lanovkou. Ideálne miesto kým mal ocko homeoffice :). Pešo sme sa dostali do obchodov Žabka aj do cukrárne v Koscielisku. Tu sa dalo platiť kartou ale v stánkoch iba hotovosťou. Oplatí sa vybrať a zameniť hotovosť ešte na Slovensku. Kurzy v bankomatoch neboli veľmi priznivé.

Okrem Gubalowky a Chocholowskej doliny môžete ísť ešte na Kasprov vrch. Ten ale nie je vhodný pre kočíky. Vedie tam vysutá lanovka, lístok je asi 4x drahší ako na Gubalowku a môžete tam byť asi 1,5 hodiny maximálne. Ak máte radšej aquaparky tak jeden je priamo v Zakopanom a jeden neďaleko a volá sa Chocholowskie termy. Nenavštívili sme ani jeden tak nevieme povedať, ktorý je lepší. Priamo v centre Zakopaného pri ulici Krupówki je aj park kde sa môžete poprechádzať ak v Zakopanom strávite viac dní.

Galéria Dobrá Hračka v Tatranskej Lomnici

Galéria Dobrá Hračka je unikátny priestor v Tatranskej Lomnici kde sa deti zahrajú s naozaj vynikajúcimi hračkami.

Heslom Geléria Dobrá Hračka je "Hrajme sa s rozumom". Už samotné heslo napovedá, že to nie je jedna z mnohých herničiek kde sa deti prídu len tak bezhlavo vybehať. Na ploche 500m2 nájdete rôzne tematické stanovištia kde sa zabavia všetky vekové kategórie (vrátane dospelých) :)

Priamo pred herničkou je veľké bezplatné parkovisko. Do samotnej herničky je nutné sa dopredu objednať. My sme volali deň vopred a mali pre nás ešte miesto. Dnu sa dostanete cez hračkárstvo, kde nájdete plno zaujímavých hračiek, ktoré nie sú bežne dostupné v bežných kamenných hračkárstvach. Keď prejdete popri knihách, ktoré si budete chcieť všetky kúpiť, dostanete sa do šatne, kde si môžete odložiť všetky veci.

Hneď prvé stanovište je dopravné ihrisko s cestičkou pre odrážadlá, prechodom pre chodcov, dopravnými značkami. V strede sú veľké penové stavebnice, z ktorých si staršie deti môžu vyskladať čokoľvek, napr. budovy v meste.

Ako budete postupovať ďalej k dispozícii je stanovište pre požiarnikov. Deti sa zahrajú v požiarnickom aute, ktoré môžu akože šoférovať, stláčať rôzne gombíky, vyliezť hore a spustiť sa dole šmýkačkou alebo po požiarnickej tyči.

Hneď vedľa je pirátska loď z ktorej môžu loviť drevené ryby alebo sa prejsť po senzorickom hadíkovi na morskom dne :) Nájdete tu tiež stanovištia s témou farma, kde si môžu poskladať rôzne puzzle, pochytať a poukladať rôzne miniatúry. Kúsok vedľa je cukrársky stánok s kuchynkou a koláčmi a hneď na to sa môžete zahrať na módnu prehliadku.

V pozadí je vesmírna stanica. Deti si môžu posedieť vo vesmírnej rakete a cítiť sa tak ako kozmonauti. V ďalšej časti sú stanovišitia pre archeológov, kde sa deti môžu do sýtosti vyhrať s kinetickým pieskom a hľadať fosílie dinosaurov alebo si nejaké vlastné vytvoriť s formičkami.

Vzadu je stanovište zamerané na ľudské telo. Okrem malých drevených viacvrstvových puzzle si spolu s deťmi môžete poskladať jednu veľkú kostru, zahrať sa na lekárov s doktorským kufríkom, poumývať obrovské zuby a poprezerať si rontgonové snímky.

Naprieč celým priestorom sa ťahá potrubie v rôznych farbách a rôznych zabočeniach. Keď sa trafíte do správnej farby môžete sa s deťmi rozprávať každý na svojej strane bez toho aby vás niekto iný počul. V rámci hudobnej/zvukovej sekcie nájdete aj bubny. Opäť zábavka pre veľkých aj malých.

Galéria Dobrá Hračka bola jedna z našich najobľúbenejších návštev a keď pôjdeme opäť do Tatranskej Lomnice určite jej návštevu nevynecháme.