Recenzia: Magnetický kufrík - Dinosaury zn. Janod | Požičovňa hračiek

Recenzia: Magnetický kufrík - Dinosaury zn. Janod

Zverejnené: 12.11.2021 | Kristína Agabalenc

Ak máte doma malého zvedavca, ktorého fascinuje svet dinosaurov, týmto magnetickým kufríkom určite zabodujete. Kufrík obsahuje sadu 10 kartičiek s obrázkami a názvami dinosaurov a 40 magnetiek, z ktorých môžete jednotlivých dinosaurov vyskladať. Teda každý dinosaurus je zložený zo štyroch častí.

Po otvorení kufríka si s vašimi najmenšími vyberiete kartičku dinosaura, ktorého by ste chceli vyskladať, a hľadáte jednotlivé magnetky, ktoré k nemu patria. Tie sú rozdelené na tieto časti: hlava, predná časť trupu, zadná časť trupu a chvost. Po nájdení správnej magnetky ju priložíte na magnetický obrázok krajinky. Krajinka sa nachádza z vnútornej strany kufríka. A potom hľadáte ďalšiu magnetku. Až kým ich nenájdete všetky štyri a dinosaurus je zložený. :)

Takto vyzerá bežné hranie, ale kufrík môžete využiť na rôzne spôsoby. Rozdelenie a zoskupenie magnetiek podľa jednotlivých častí tela, pomenovanie kartičiek alebo skladanie rôznorodých dinosaurov. Malý hráč si určite nájde spôsob, ako kufrík využiť.

Mojim deťom sa hra veľmi páčila a chvíľku sa s ňou hrali dokonca obaja naraz spolu. Jediné mínus (resp. na čo je potrebné si dať pozor) je, že ak máte mladšie deti, magnetky sa môžu veľmi ľahko stratiť.

Táto magnetická kniha je jednoducho, ale kvalitne spracovaná, a ako som v úvode spomínala, milovníci dinosaurov si prídu na svoje. Pri skladaní sa deti môžu naučiť názvy jednotlivých častí tela a detailnejšie si ich pozrieť.  „Aha, tento dinosaurus má pazúry a tento má zasa dlhý krk!”

Prezeraním kartičiek sa deti môžu učiť názvy dinosaurov a hľadaním, vyberaním a priraďovaním magnetiek na magnetickú tabuľu, cibria jemnú motoriku a trpezlivosť. Hračka má určite aj edukatívny charakter.

3 roky a 6 mesiacov: Keď syn uvidel kufrík, bol nadšený. Ako prvé sme začali skladať dinosaurov podľa predlohy. Takto sa nám ich podarilo vyskladať asi dvoch, ale potom ho prestalo baviť hľadanie jednotlivých častí v tej kope magnetiek.

Pri ďalšom hraní sme si rozložili kartičky na posteľ a magnetky sme dopredu rozdelili na kôpky podľa jednotlivých dinosaurov. Až potom sme ich začali „lepiť” na tabuľu. Takýmto spôsobom sa nám ich podarilo zložiť všetkých.

Syna veľmi bavilo aj vyberanie jednotlivých častí tela (najmä hláv) a  ich umiestňovanie do krajinky. Takto si zoradil vedľa seba všetkých 10 hláv dinosaurov, a potom sme si podľa kartičiek hovorili ich názvy.

Taktiež si pár krát vyžiadal aj prezerenie kartičiek a čítanie, ako sa dinousary volajú.

1 rok: Mladšiu dcérku hra tiež zaujala. Veľmi sa jej páčilo otváranie a zatváranie kufríka. Taktiež som jej na tabuľu priložila rôzne časti a ona ich odliepala a hádzala do košíčka. Pár krát sa jej podarilo aj magnetku na pozadie priložiť tak, aby držala, a to bola veľká radosť. :) Takže aj mladšie ročníky si pod dozorom určite nájdu spôsob, ako sa s hrou zabaviť.

Hračku Magnetibook Dinosaury, zn. JANOD si môžete kúpiť TU alebo požičať TU.

Zabavte vaše deti skladaním obrázkov z magnetických dielikov podľa predlohy. Magnetická kniha - magnetibook je krásna vzdelávacia hračka vhodná pre deti od 3 do 8 rokov. Magnetická skladačka v tvare knihy má pestrofarebný motív, ktorý detí zaujme na dlhé hodiny. Obsahuje predlohové karty a magnetky, pomocou ktorých sa na magnetické pozadie knihy vytvára obrázok podľa vybranej karty. Deti môžu použiť aj fantáziu a skladať si rôzne obrázky podľa vlastnej predstavivosti. Magnetky je možné používať aj na magnetické tabule. Praktické balenie umožňuje hračku pohodlne prenášať, čím sa deti s ňou zabavia nielen doma, ale aj na dlhých cestách autom alebo lietadlom. Magnetické kniha pre deti je krásna nadčasová hračka pre každé dieťa, ktorá sa bude páčiť niekoľkým generáciám, vyrobená z kvalitných materiálov a zdravotne neškodných farieb.Obsah balenia: obsahuje 40 magnetiek a 10 kariet pre vytvorenie dinosaurov a strašidelných tvorov

Odporúčaný vek: od 3 do 8 rokov

Rozmer: 19 x 4 x 26 cm

Materiál: kartón, magnet

Umenie s deťmi: Od Fidlibuma k Pollockovi

Máte aj vy dieťa ktoré je neoblomné, vytrvalé? Ja mám. Môžem povedať, že nie vždy ma to poteší. Hlavne vtedy nie, keď si malý objaviteľ dupe nôžkou a ja potrebujem vyriešiť v ten moment niečo „dospelácky“ dôležité.

Bolo tak tomu aj jednu júnovú nedeľu. Malý objaviteľ už druhý deň prosil slovne, aj neslovne o pokus zo vzdelávacej relácie Fi...um. Išlo o vytvorenie pravidelnej špirály za pomoci fľaše, farby. Pokus to nebol náročný, no... však čítajte. :)

Poznáte to, nedeľa. Nedeľný obed, potom možno uspávanie detí a vymýšľanie kam dnes pôjdeme na výlet. STOP! STOP! STOP! Zaznelo mi zrazu v hlave, zastavila sa a nadýchla. Haló, veď o nič nejde. Pár minútové tvorenie. A tak sme šli na to! S pomocníkmi sme sa rozhodli tento pokus vyskúšať von. Zdalo sa mi to bezpečnejšie nakoľko zavesená fľaša s farbou na špagáte rada robí neporiadok. :)

Do pár krátkych minút sme mali všetko nachystané. Vybrali sme si krásne miestečko na záhrade. Keďže tráva na ktorej sme tvorili sa neskôr použije ako krmivo, rozhodla som sa ju prekryť igelitom. Fúkal vetrík a náš igelit začal ožívať, hoci sme ho ukotvili dvoma drevenými stojkami. A tak aby sa malým objaviteľom neplietli nožičky do poletujúceho igelitu, pridali sme naň aj staré tehly ktoré sa na nás usmievali v tráve. :)

Hotovo podklad a ošetrené prostredie sme zvládli. Hurááá. Ide sa na ďalšiu fázu. Fľašu bolo potrebné zavesiť na nejakú latu, tyč, metlu. Ja som použila tyč od detského stanu. Upevnila som ju na dve stojky špagátikom. Potom sme do fľaše vyvŕtali dieru... teda dierisko. Našli sme starý klinec ktorý bol ale kameňom úrazu v neskoršej fáze pokusu. Po vyvŕtaní diery do vrchnáčika fľaše sme odstrihli dno fľaše. „Tu sa bude liať farba“ oznámil malý objaviteľ. A ja som ho počúvala, veď on najlepšie poznal postup. Farbu som vybrala akrilovú. Bol to taký pozostatok a trochu som ju zriedila s vodou. Pod fľašu sme umiestnili výkres, najväčší aký sme doma našli – A3. Samozrejme vetrík sa hral aj s výkresom, no na nás sa znova usmiali staré dobré tehly. Do fľaše sme sa s pomocníkmi po dohode rozhodli vliať najskôr jednu farbu. Ako sme ju liali prekvapilo nás, že farba sa vylieva rýchlo a vôbec sa to na špirálu zo známej relácie nepodobá. Bola možno riedka, alebo hustá alebo za to môže ten klinec. Ktovie. Paradoxne môj objaviteľ si toho ani nevšimol. Bol pohltený do tajov stekania farby a vytláčal všetky jej pozostatky ako o dušu. Potom sme sa rozhodli že náš pokus sa asi nezdaril vďaka hustej farbe... a pridali sme ešte viac vody. Teraz na rad prišla asistentka a stláčala tubu s druhou farbou. Farba sa liala rýchlejšie, no stopa po špirále nie a nie sa objaviť. Nevadí, obdivovali sme zlievanie a miešanie farieb.

Mňa v tomto procese napadlo použiť staré výtvarné pokusy mojich detí a z tej masy farby ktorá vznikla spraviť odtlačok. Pretvoriť tak expresívne vyjadrenie maľby do grafickej podoby. Deti si vybrali valčeky (v tomto prípade grafické) priložili na pofŕkaný výkres ich kresby a prechádzali valčekom. Tu sa začala skutočná zábava. Výkres hladkali, búchali po ňom. A keď som pripínala na sušiak prvé odtlačky oni si už veselo užívali hru s farbou. Za pomoci valčeka roztierali farbu na všetky strany. Tá skončila na ich nohách, igelite aj mimo. A do pôvodného výkresu vyrobili dieru a nazvali ju zrkadlom. Samozrejme ich super dielo Zrkadlo som včas zachránila a povesila k ostatným. No oni ešte naďalej roztierali farbu po všetkom, čo ich napadlo. Keď sa toho nabažili, dohodli sme sa že si poumývajú pracovné nástroje. A samozrejme to urobili s veľkou chuťou. Veď voda láka každé malé dieťa. Takto som zabila dve muchy ... deti boli ponorené do zmysluplnej činnosti, nevedeli ako a podieľali sa na upratovaní prostredia po tvorení. Ja som vedľa ich umývacieho času stihla poupratovať stavbárske pomôcky ktoré nám veľmi poslúžili.:) Užili sme si to na koniec všetci. Deti skúmali miešanie farieb, naučili sa nové slovo po anglicky – dripping / liatie /, spoznali že takto nejak maľoval aj ujo Pollock a hlavne že keď sa niečo čo si naplánujeme nepodarí nie je to koniec sveta. Je to začiatok nových možností. A tak tvoria všetci umelci.

Mne po dlhom čase dobre padlo sa konečne zas ponoriť do tajov tvorby. Prestať riešiť prečo nie, a otočiť to na: prečo nie? Nadýchnuť sa a spomaliť, užiť si čas spolu, odovzdať, sprevádzať. Hlavne byť prítomná tu a teraz.

Pre predplatiteľov časopisu Rok s dieťaťom som spracovala postup ako tvoriť na tému dripping – Jackson Pollock. Nájdete tam jednoduchý návod, obrazovú prílohu, niečo málo o Jacksonovi Pollockovi pre malé deti. Čo sa dá alebo kde sa dajú takéto dielka použiť. Ako s výsledkom pracovať ďalej.

Hlavne nezabúdajte že to čo sa nepodarí nás posúva. A stačí vnímať tu a teraz, lebo to je zážitok.

Majte krásne tvorenie. :)

Recenzia: Súrodenci spolupracujú

Súrodenci spolupracujú je úplne nová krásna kniha od autorky Martiny Gajdošovej a ilustrátorky Tiny Minorovej.

Ako samotný názov napovedá je o súrodeneckých vzťahoch. V tomto prípade ide o dvojičky Grétku a Gregora. Tak ako všetci súrodenci na svete sa aj Gregor a Grétka dostávajú do rôznych situácií kedy rýchlo dôjde ku konfliktu :) Či už je to klasická hádka o hračku alebo o to kam sa pôjde na výlet ale aj o to, kto zhasne svetlo v izbe pred spaním :)

Kniha má formát leporela (čo je super, keby sa o ňu chceli nejakí súrodenci pobiť). Na každej strane je jeden krátky príbeh, situácia v ktorej už došlo alebo môže dôjsť k hádke o nejakú vec. Príbeh vždy končí vyriešením situácie tak, aby boli všetky zainteresované strany spokojné. Ideálne bez fyzického napadnutia :D

Na začiatku s riešením konfliktov pomáhajú mama s otcom, neskôr sa už deti snažia nájsť riešenie samé. Či sa im to podarí alebo nepodarí už neprezdradím :D

Úplne na konci nájdete aj odporúčanie ako s knihou pracovať ak práve doma máte súrodenecké konfliktné obdobie. Nájdete tu aj modelové situácie na ktorých si staršie deti môžu vyskúšať ako by sa v danej situácii dalo reagovať pokojne a k spokojnosti všetkých strán. Tieto modelové situácie veľmi oceňujem, pretože dieťa má možnosť zamyslieť sa nad situáciou bez osobnej angažovanosti :D To znamená, že v kľude a v bezpečnom prostredí sa môže s nami rodičmi o situáciách porozprávať a premýšľať a vymýšľať ako by to Grétka s Gregorom mohli vyriešiť. Bez toho, že by bolo v situácii priamo emočne zapojené.

Nám sa kniha všetkým veľmi páčila. Zaradila sa do zoznamu mála kníh, ktoré deti čítali viac krát po sebe. Konkuruje jej už iba Barborka a Ela a vianočné svetlo :D

Staršiu modelové situácie veľmi zaujali a pomerne dlho sme sa o nich aj rozprávali. Pri každom čítaní sme si ich museli prejsť a niekoľkokrát bolo vidieť, že nad nimi rozmýšľa aj v “tichých chvíľkach”, pretože len tak z nenazdajky niektorú situáciu spomenula.

Kniha má využitie aj v praktickom živote :D Netrvalo dlho po prvom prečítaní, kedy sa moje baby dostali do konfliktu o hračku. Hneď som využila vplyv knihy a spomenula som staršej (4,5 roka), čo by v tomto prípade asi urobila Grétka s Gregorom. Tá sa po chvíľke zastavila a premýšľala a aj našla riešenie. Mladšia (2,5 ročná) sa popravde ešte až tak veľmi nezamýšľala, využila chvíľku kým sa zamýšľala staršia a pohrala sa s hračkou :D Ale o to srdečnejšie akceptovala návrh staršej, že sa o hračku budú striedať po nejakom čase.

A bolo po konflikte :) (na chvíľu) :D

Recenzia: Kartová hra Diamoniak od Djeco

Náš popis: Kartová hra Diamoniak ulahodí snáď každému dievčaťu a určite aj chlapcom. Víly sú fakt kočky :)

Hra obsahuje 24 kariet na vyskladanie štyroch zámkov v štyroch rôznych farbách, 3 víly, 7 bosoriek a 20 kariet diamantov.

Princíp hry spočíva v tom, že si hráči ťahajú karty zo stredovej kôpky a snažia sa vyskladať zámok v jednej farbe. Kto vyskladá zámok ako prvý vyhráva. Avšak bosorky napádajú zámky a ak si takúto kartu vytiahnete, musíte 3 svoje karty odovdzať naspäť na stredovú kôpku. Ak máte menej ako 3 karty, musíte odovdzať všetko. Bosorku môžete poraziť vílou a spolu ich dať vedľa stredovej kôpky. Ak by si nejaký iný hráč vybral kartu s farbou vášho zámku, môžete si ju odkúpiť za 3 diamanty. Toľko oficiálne pravidlá.

Hra sama o sebe je celkom zábavná, už v malých deťoch vzbudzuje napätie aká karta nasleduje. Či to bude ďalší dielik zámku alebo bosorka, ktorá vás pripraví o karty. Moje dievčatá mali najväčšiu radosť keď si vytiahli vílu. Avšak frustrácia nastala, keď spolu s bosorkou museli na stredovú kôpku odovzdať aj vílu. Vtedy už s oficiálnymi pravidlami prestali byť kamarátky :D

A prišiel čas na vlastnú hru. Ktorá bola teda ešte o niečo zábavnejšia a hlavne bez frustrujúcich elementov a zas na kooperatívnu nôtu. Aj keď to na začiatku bolo trochu dramatické medzi bosorkami, ktoré chceli obsadiť vílie zámky a vílami, ktoré si svoje zámky chránili. Najprv sme si postavili všetky 4 zámky. Bosorky bývali v zelenom. 3 víly sme si rozdelili ja, staršia a mladšia a každá mala svoj zámok. V tom vyšli 3 bosorky na prieskum a snažili sa obsadiť vílie zámky. Víly sa patrične bránili a došlo aj k súboju.

Našťastie sa dajú karty celkom dobre vystrieť naspäť :D Keď sa bosorky už ďalej nevládali brániť, priznali sa, že nechcú vlastne obsadiť celý zámok ale sú len unavené z dlhej cesty a chceli si trochu oddýchnuť. Ale nevedeli ako sa to majú opýtať. Tak ich víly prichýlili a kamošsky pokecali. Bosorky ich na oplátku pozvali k sebe domov a spolu s ostatnými bosorkami im pripravili hostinu. Aké funkcie jednotlivé bosorky zastávali si môžete pozrieť na fotke :) A keď hostina skončila, všetci sa vrátili do svojich zámkov a hre bol koniec.

Má hra edukatívny charakter?
Pri kartovej hre Diamoniak sa síce deti nenaučia čítať alebo počítať ale z môjho pohľadu je to vynikajúca hra na spracovávanie emócií. Ak ju teda hráte podľa oficiálnych pravidiel. Pretože pre tak malé deti môže byť niekedy naozaj ťažké vzdať sa karty, ktorá sa im veľmi páči. Čo pre nás dospelých môže byť dosť nepochopiteľné. A tým dochádza k spracovávaniu emócií na oboch stranách :D

Pri neoficiálnych pravidlách je podľa nás výborná na podporu fantázie, kreativity aj stieraniu rozdielov medzi postavami. To, že ty si bosorka a ja víla neznamená, že sa spolu nemôžeme kamošiť a zažiť spolu veľa dobrodružstiev.

4 roky a 8 mesiacov: Staršia mala problém vzdať sa víly keď na zámok zaútočila bosorka a tak si vymyslela vlastné kooperatívne pravidlá, kde sa po počiatočnom boji víly s bosorkami skamarátili a mali spoločnú hostinu a čítali si spolu knihy :)

2 roky 6 mesiacov: S radosťou kopírovala inštrukcie staršej sestry. Keď povedala, že bosorky útočia na zámok so zápalom ho bránila. Keď išli spoločne na hostinu, s chuťou si pochutnávala na opekaných pavúkoch a špeciálnom elixíre. V ďalšom kole sama pochúťky pripravovala aj doniesla knihu na čítanie.

Opis hračky od dodávateľa: Diamonak je hra pre celú rodinu z kategórie taktických hier. Vyhráva ten, kto prvý postaví svoj zámok. Každý má inú taktiku a stratégiu, niekto je opatrný, iný rád riskuje, zámok však musia dokončiť skôr, ako sa k nemu dostanú zlé čarodejnice. Kartové hry sú perfektné na rozvíjanie pamäte, pozorovacích schopností, nútia deti rozmýšľať bez toho, aby si to uvedomili, stimulujú konverzáciu a samozrejme poskytujú veľa zábavy a smiechu. Veľká zábava v malom formáte, karty môžete jednoducho vziať so sebou na dovolenku či víkendový výlet.
Pre deti vo veku 5 - 99 rokov
Pre 2 - 4 hráčov
Obsahuje 55 kariet