Recenzia: Tvorivé magnetky - Dopravné prostriedky, zn. ALBI | Požičovňa hračiek

Recenzia: Tvorivé magnetky - Dopravné prostriedky, zn. ALBI

Zverejnené: 09.12.2021 | Kristína Agabalenc

Koliesko, vrtuľka, auto, loď, či letadlo. Roztomilý psík Atos alebo zvedavý Dávid. To všetko ale aj omnoho viac sa nachádza v magnetickom kufríku od Albi s názvom Tvorivé magnetky - Dopravné prostriedky.

Keď sa kufrík ocitol u nás doma, získal si okamžite náležitú pozornosť a veľké nadšenie. Akoby aj nie, veď malému milovníkovi dopravných prostriedkov sa otvorili nové nevídané možnosti. Tento kufrík predsa nie je obyčajné puzzle, ktoré je potrebné zložiť podľa predlohy. A nie je to ani hotová magnetka, s ktorou netreba nič urobiť len správne priložiť.

Tento kufrík, ako aj nesie aj v svojom názve, je tvorivý. A to naozaj. Malý človiečik môže vytvárať, čo mu len fantázia na um prinesie. Policajné auto s vrtuľkou? Nie je žiaden problém. Lietadielko ako ťahač? Prečo nie? Poďme skúsiť ako by to vyzeralo. A čo taký traktor? Dáme mu vlečku alebo bude bez? A keď vlečku, čo mu na ňu naložíme? Povozí sa na ňom mačička Líza alebo mu naložíme hlinu podľa predlohy? Ach, toľko možností. Už som spomínala, že si kufrík u nás získal okamžite náležitú pozornosť a nadšenie? Lebo to tak naozaj bolo. :)

V kufríku nájdete 54 magnetiek. Magnetky sú rôzne časti rôznych dopravných prostriedkov. A tak môžete kombinovať, kombinovať a kombinovať. Ak sa vašim deťom ale vymýšľať nechce, nájdete tu aj 18 kartičiek, ktoré môžu slúžiť ako predlohy, čo si vyskladať. A okrem toho, že môžete skladať podľa fantázie a podľa predlohy, je tu ešte tretie možnosť. V Albi mysleli naozaj na všetko. :) Čo tak si s deťmi zahrať hru? Na každej kartičke je z jednej strany predloha a z druhej strany text, ktorý môžete svojim deťom prečítať a oni sa pokúsia vyskladať, čo ste im povedali. Na aktivitu máte teda tri možnosti a tvoriť môžete na 3 rôzne pozadia.

Povedali by sme že áno. Ak sa deti rozhodnú pre skladanie podľa predlohy, trénujú si tak rozoznávanie tvarov a farieb. Keď sa rozhodnú pre vlastnú tvorbu,  rozvíjajú tak kreativitu a fantáziu. No a keď sa spolu budete hrať a budete im čítať, čo majú vyskakladať, trénujú si tak sluchovú pamäť. No a určite si v  každom prípade sa cibria jemnú motoriku a zrakové vnímanie. Okrem toho si môžete jednotlivé časti a dopravné prostriedky pomenovať a rozvíjať tému. Kde jazdia? Ako fungujú? A samozrejme,  nezabudnúť sa pripraviť na otázku: A prečo? :D

3 roky a 7 mesiacov: Môj syn po preskúmaní obsahu kufríka zhodnotil: “Urobím to podľa seba.” A veru sa s tým riadne vyhral. Nebudem preháňať, keď poviem, že minimálne pol hodinu sa zaujato hral a skladal dopravné prostriedky od výmyslu sveta. Taktiež sme si pozreli aj predlohové kartičky a porozprávali, čo na nich vidíme. Keď som mu povedala, že kufrík budeme musieť vrátiť do požičovne, lebo ho máme len požičaný, nebol veľmi nadšený. Ale tak už máme skvelý tip na blížiace sa Vianoce.

1 rok 1 mesiac: Dcérka je na tento druh hračiek ešte maličká, ale bavilo ju kufrík otvárať a zatvárať a prikladať magnetky k tabuli a potom ich opäť vhadzovať do kufríka. Niektoré časti sú však veľmi malé, takže pre túto vekovú kategóriu kufrík určite nie je určený.

Kufrík predčil všetky moje očakávania. Najprv som bola skeptická, že tých kúskov tam je príliš veľa, ale synovi sa to naopak veľmi páčilo, že môže kombinovať, skladať a vymýšľať podľa toho ako ho fantázia povedie.

Okrem plusov, ktorých tento magnetický kufrík má veru neúrekom, by som spomenula aj jedno mínus a to že sa nám kufrík často sám zatváral. Stačilo by, ak by šnúrka na ktorej dvierka držia bola o trošku dlhšia, a tým pádom by dvierka neboli v 90 stupňovom uhle ale viac naklonené dozadu a problém so samovoľným zatváraním by bol vyriešený.

Odhliadnuc od tejto jednej veci, sme boli nadšení a tvorivé magnetky od Kvída budeme určite odporúčať aj ďalším malým kamrátom.

Tvorivé magnetky od značky Albi si môžete kúpiť TU alebo požičať TU.

V tejto hre nájdete 54 farebne ilustrovaných magnetov jednotlivých častí dopravných prostriedkov a ich pasažierov. Tiež tu nájdete 18 kariet s farebnými obrázkami rôznych situácií, ktoré sa z nich dajú vyskladať.

Deti môžu vyskladať obrázok z magnetov podľa predlohy na kartičke alebo podľa sluchovej pamäti po tom, čo im dospelý obrázok popíše z textu na zadnej strane kartičky. Samozrejme, dajú sa zostaviť aj rôzne obrázky podľa vlastnej fantázie. Deti sa touto hrou učia rozlišovať tvary, farby, rozvíjajú svoju kreativitu, fantáziu a jemnú motoriku.

Obsah balenia:

54 farebných magnetov,

18 ilustrovaných kartičiek so zadaním (na druhej strane je popis situácie),

3 rôzne pozadia na tvorenie,

4 magnetky na uchytenie pozadia,

návod

hra je kompletne v slovenčine

Recenzia: Tiché Myšky

Ďalšia skvelá hra od Haby, ktorú sme opäť raz nehrali podľa oficiálnych pravidiel (podľa vyjadrenia staršej dcéry, sme ju hrali nepravidelne :D ). Oficiálne je od 5 rokov ale zabavila sa 4,5 ročná, ktorá vymyslela aj pár alternatív k existujúcim pravidlám a rovnako tak aj 2,5 ročná, ktorá si tiež išla podľa svojich pravidiel :) Ale razíme teóriu, hlavne nech je pri hre sranda a všetci zúčastnení si to užijú. Na hry podľa pravidiel ešte majú čas :).

Princíp hry spočíva v tom, že Myšiak Moritz sa snaží čo najtichšie vkradnúť do zámku aby si mohol ukradnúť syr. Vchádza a vychdázda cez rôzne farebné otvory po drevenej paličke ale musí si dávať veľký pozor aby nezazvonili poplašné rolničky. Farby otvorov cez ktoré je treba prestrčiť paličku určuje hod dvoma kockami s farebnými označeniami.

Oficiálne pravidlá sú súťaživé. Drevené paličky sa rozdelia medzi hráčov. Prvý hráč hodí kockami. Podľa hodených farieb musí prestrčiť drevenú paličku cez zodpovedajúce farebné otvory bez toho, aby rozozvučal poplašné zvončeky. Treba na to ozaj pevnú ruku, ticho, sústredenie a aj trpezlivosť. Rolničky sú naozaj citlivé :D Vyhráva ten, komu zostane najmenej paličiek.

My sme si to opäť upravili trošku kooperatívne a paličky sme brali z jednej kopy. Snažili sme sa ich prestrčiť čo najviac, aby Myšiak Moritz získal čo najviac syrov pre svoju rodinu a kamošov (miniatúry zvieratiek z edície Safari Ltd :) )

Čo sa týka získavania nových vedomostí, tak mimo rozoznávania farieb sa tu deťúrence veľa nového nenaučia. Ale za to z tej druhej stránky si naozaj potrénuju koordináciu oko-ruka. Trafiť sa paličkou do otvorov tak, aby ste ani len trošku neťukli do okrajov (a nerozozvučali tak rolničky) môže byť náročnejšie ako sa na prvý pohľad zdá :). Hra je výborná aj na trénovanie trpezlivosti, pozornosti, presnosti, sústredenia. Deti si trénujú schopnosť počkať, kým je ten druhý na ťahu, pretože musia napínať uši aby začuli rolničky. A všetci predsa chceme aby Myšiak Moritz získal čo najviac syrov :)

4 roky a 5 mesiacov: Hrať podľa oficiálnych pravidiel bolo ešte trošku náročné. Po treťom pokuse kedy rolničky zazvonili ju to prestalo baviť. Tak sme skúsil upraviť variantu a ísť o level nižšie a paličky sme nenastrkávali dnu ale vyberali ich postupne jednu po druhej. Toto bola väčšia zábava. Potom sme rolničky dali preč úplne a paličky opäť skúsili nastrkávať podľa farieb na kocke. Bez rolničiek opadol stres z neúspechu a prišiel priestor na sústredenie. V takejto úprave ju to bavilo celkom dlho. Časom prejdeme aj späť na rolničky :)

2 roky 3 mesiace: Pri dvojročnej sme sa posunuli ešte o jeden level k zjednodušeniu. Vypustili sme aj rolničky aj kocky. Začala najprv vyťahovať paličky podľa toho, ako uznala za vhodné :D (môže byť zábava aj pre menšie deti pri trénovaní pinzetového úchopu) a potom začala paličky prestrkávať naspäť podľa ľubovôle. Tak ako sa jej podarilo trafiť :) Časom prejde na kocku a farebné kombinácie a neskôr sa určite dostaneme aj k rolničkám :)

Jeden malý tip na záver. Štipce s rolničkami nie sú vhodné ako náhrada sponiek do vlasov. Stálo nás to jednu krásnu kučierku :D

Opis hračky od dodávateľa: Morris sa vkráda na špičkách do syrového hradu, aby ukradol kráľovský syr. Ale pozor: Kráľovské zvončeky nesmú zvoniť! Drevené paličky sa pokúšate opatrne posúvať cez otvory syrového hradu bez toho, aby ste sa ich dotkli. Ostatní hráči musia byť zatiaľ tichí ako myši! Ak sa hráč pohybuje príliš odvážne, zaznie zvonenie budíka okamžite a jeho kolo skončilo.

Obsah balenia: 1 syrový zámok (v štyroch častiach), 2 poplachové zvončeky, 2 farebné kocky, 16 drevených tyčiniek, 1 sada inštrukcií pre hru.

Recenzia: Puzzle Ročné obdobia 4v1, zn. Janod

V tomto prakticky zhotovenom kufríku od značky Janod nájdete 4 puzzle s motívmi ročných období. Puzzle je spracované naozaj veľmi pútavo a okrem samotného skladania a spájania si dieťa trénuje aj rozlišovanie veľkostí a farieb. Nakoľko sú v kufríku puzzle štyri, odporúčame si ich ako prvé roztriediť.

Môžete tak urobiť podľa toho, čo vidíte na obrázku a hádať, ku ktorému ročnému obdobiu dielik patrí. Je na dieliku zobrazená jar, leto, jeseň alebo zima?

Ak si neviete poradiť, triediť môžete aj podľa veľkosti dielikov. Keďže každé puzzle je zložené z iného počtu dielikov, ich veľkosti sa líšia. Najväčšie dieliky má puzzle s motívom jar a skladá sa zo šiestich kúskov. O čosi menšie dieliky má leto a je zložené z deviatich častí. Za ním ide jeseň a tá sa skladá z častí 12 a úplne najmenšie dieliky má zima a je rozložená do šestnástich dielikov. Takéto zhotovenie veľmi chválime, keďže si tým viete otestovať aj úroveň vášho dieťatka. Zvládne už puzzle so 16timi dielikmi alebo je pre neho tých 9 kúskov tak akurát? S týmto puzzle si to môžete otestovať a  puzzle rastie spolu s ním. Teda ho využijte počas dlhšieho obdobia a môžete sa k nemu časom vracať.

No a na triedenie puzzle je tu ešte tretia možnosť. Každé ročné obdobie má rúb strany inej farby. Takže pri úvodnom triedení si môžete pomôcť aj farbami. Jar je zelená, leto žlté, jeseň červené, zima modrá.

Keďže je zložená zo štyroch rozdielnych puzzle, s rôznymi veľkosťami, farbami a motívmi, musíme povedať, že hračka má určite edukatívny charakter. Nie len že učí rozlišovať farby a veľkosti ale aj rozvíja predstavivosť, logické myslenie, pozornosť a jemnú motoriku. Navyše sa deťmi môžete porozprávať na tému ročných období, ktorá je v každom veku bohatá na podnety a diskusiu.

3 roky a 6 mesiacov: Musím povedať, že môj prvorodený nie je veľkým fanúšikom puzzle, takže som bola naozaj veľmi zvedavá, ako si s týmto poradí. A ako som bola zvedavá, tak som aj bola prekvapená, ako ho toto puzzle zaujalo. Asi to bolo tým, že síce puzzle nevyhľadáva, ale hry, kde môže veci triediť má rád. A tým sme aj začali. Roztriedili sme puzzle na štyri kôpky.

Najprv sme dieliky triedili podľa ich veľkostí. Keď sme už mali pár dielikov v jednotlivých kôpkach, syn si všimol, že majú rovnaké farby na opačnej strane, tak sme puzzle dotriedili podľa týchto farieb.

A začali sme skladať. Jar sme zložili veľmi rýchlo ale potom si syn vybral zimu. Keďže tá je zložená z najväčšieho počtu dielikov, s ńou sme sa trošku vytrápili a keď sme došli na jeseň, bol už prepracovaný :D. Takže k jeseni a jari sme sa úplne nedostali. Po čase sme si to ale vyskúšali a išlo mu to ľahšie ako zima, takže viem, že keď budeme kupovať nejaké nové puzzle, najprv si ešte preverím s týmto, aká obtiažnosť je pre neho vhodná a či môžeme prejsť na viac dielikov.

1 rok: Puzzle pre túto vekovú kategóriu ešte nie je vhodné, ale pozreli sme si spolu aspoň vyskladané obrázky a rozprávala som dcérke, čo sa na nich nachádza.

Puzzle Janod Puzzle Ročné obdobia 4v1 od JANOD si môžete kúpiť TU alebo požičať TU

Puzzle, ktoré rastú s dieťatkom. Produkt obsahuje 4 rôzne balíky puzzle so 6, 9, 12 a 16 ks s motívom Ročné obdobia. Dieťa začína skladať obrázok s najmenším množstvom dielikom a postupne ako sa v skladaní puzzle zdokonaľuje, môže prejsť na puzzle s vyšším počtom dielikov.

Puzzle sú balené v originálnom a praktickom kufríku so zatváraním, takže sú vždy upratané pekným doplnkom detských izbičiek.

Súčasťou balenia je aj plagát, ktorý sa môže použiť ako šablóna.

Puzzle rozvíja logické myslenie, pozornosť, pamäť, predstavivosť, jemnú motoriku, a zároveň sa deti učia vnímať vzťah medzi časťami a celkom.

Vhodné pre deti: od 3 rokov

Rozmer produktu: 20 x 20 cm

Materiál: pevný kartón

Recenzia: Kartová hra Diamoniak od Djeco

Náš popis: Kartová hra Diamoniak ulahodí snáď každému dievčaťu a určite aj chlapcom. Víly sú fakt kočky :)

Hra obsahuje 24 kariet na vyskladanie štyroch zámkov v štyroch rôznych farbách, 3 víly, 7 bosoriek a 20 kariet diamantov.

Princíp hry spočíva v tom, že si hráči ťahajú karty zo stredovej kôpky a snažia sa vyskladať zámok v jednej farbe. Kto vyskladá zámok ako prvý vyhráva. Avšak bosorky napádajú zámky a ak si takúto kartu vytiahnete, musíte 3 svoje karty odovdzať naspäť na stredovú kôpku. Ak máte menej ako 3 karty, musíte odovdzať všetko. Bosorku môžete poraziť vílou a spolu ich dať vedľa stredovej kôpky. Ak by si nejaký iný hráč vybral kartu s farbou vášho zámku, môžete si ju odkúpiť za 3 diamanty. Toľko oficiálne pravidlá.

Hra sama o sebe je celkom zábavná, už v malých deťoch vzbudzuje napätie aká karta nasleduje. Či to bude ďalší dielik zámku alebo bosorka, ktorá vás pripraví o karty. Moje dievčatá mali najväčšiu radosť keď si vytiahli vílu. Avšak frustrácia nastala, keď spolu s bosorkou museli na stredovú kôpku odovzdať aj vílu. Vtedy už s oficiálnymi pravidlami prestali byť kamarátky :D

A prišiel čas na vlastnú hru. Ktorá bola teda ešte o niečo zábavnejšia a hlavne bez frustrujúcich elementov a zas na kooperatívnu nôtu. Aj keď to na začiatku bolo trochu dramatické medzi bosorkami, ktoré chceli obsadiť vílie zámky a vílami, ktoré si svoje zámky chránili. Najprv sme si postavili všetky 4 zámky. Bosorky bývali v zelenom. 3 víly sme si rozdelili ja, staršia a mladšia a každá mala svoj zámok. V tom vyšli 3 bosorky na prieskum a snažili sa obsadiť vílie zámky. Víly sa patrične bránili a došlo aj k súboju.

Našťastie sa dajú karty celkom dobre vystrieť naspäť :D Keď sa bosorky už ďalej nevládali brániť, priznali sa, že nechcú vlastne obsadiť celý zámok ale sú len unavené z dlhej cesty a chceli si trochu oddýchnuť. Ale nevedeli ako sa to majú opýtať. Tak ich víly prichýlili a kamošsky pokecali. Bosorky ich na oplátku pozvali k sebe domov a spolu s ostatnými bosorkami im pripravili hostinu. Aké funkcie jednotlivé bosorky zastávali si môžete pozrieť na fotke :) A keď hostina skončila, všetci sa vrátili do svojich zámkov a hre bol koniec.

Má hra edukatívny charakter?
Pri kartovej hre Diamoniak sa síce deti nenaučia čítať alebo počítať ale z môjho pohľadu je to vynikajúca hra na spracovávanie emócií. Ak ju teda hráte podľa oficiálnych pravidiel. Pretože pre tak malé deti môže byť niekedy naozaj ťažké vzdať sa karty, ktorá sa im veľmi páči. Čo pre nás dospelých môže byť dosť nepochopiteľné. A tým dochádza k spracovávaniu emócií na oboch stranách :D

Pri neoficiálnych pravidlách je podľa nás výborná na podporu fantázie, kreativity aj stieraniu rozdielov medzi postavami. To, že ty si bosorka a ja víla neznamená, že sa spolu nemôžeme kamošiť a zažiť spolu veľa dobrodružstiev.

4 roky a 8 mesiacov: Staršia mala problém vzdať sa víly keď na zámok zaútočila bosorka a tak si vymyslela vlastné kooperatívne pravidlá, kde sa po počiatočnom boji víly s bosorkami skamarátili a mali spoločnú hostinu a čítali si spolu knihy :)

2 roky 6 mesiacov: S radosťou kopírovala inštrukcie staršej sestry. Keď povedala, že bosorky útočia na zámok so zápalom ho bránila. Keď išli spoločne na hostinu, s chuťou si pochutnávala na opekaných pavúkoch a špeciálnom elixíre. V ďalšom kole sama pochúťky pripravovala aj doniesla knihu na čítanie.

Opis hračky od dodávateľa: Diamonak je hra pre celú rodinu z kategórie taktických hier. Vyhráva ten, kto prvý postaví svoj zámok. Každý má inú taktiku a stratégiu, niekto je opatrný, iný rád riskuje, zámok však musia dokončiť skôr, ako sa k nemu dostanú zlé čarodejnice. Kartové hry sú perfektné na rozvíjanie pamäte, pozorovacích schopností, nútia deti rozmýšľať bez toho, aby si to uvedomili, stimulujú konverzáciu a samozrejme poskytujú veľa zábavy a smiechu. Veľká zábava v malom formáte, karty môžete jednoducho vziať so sebou na dovolenku či víkendový výlet.
Pre deti vo veku 5 - 99 rokov
Pre 2 - 4 hráčov
Obsahuje 55 kariet