Recenzia: Puzzle Škola baletu od Janod | Požičovňa hračiek

Recenzia: Puzzle Škola baletu od Janod

Zverejnené: 26.12.2021 | Natália Balocká

Puzzle je výborná hra na rozvoj a tréning mozgu. Nie len toho detského. Skladanie puzzle je aj výbornou prevenciou pred stareckými chorobami mozgu. Pri skladaní puzzle sa zapájajú obe mozgové hemisféry, zvyšuje sa schopnosť sústredenia a trpezlivosti. Pri hľadaní a spájaní jednotlivých dielikov, ktoré k sebe (ne)pasujú si deti okrem jemnej motoriky trénujú aj predstavivosť a tzv. koncept celku. To znamená, že z rôznych navzájom zdanlivo nesúvisiacich dielikov sa dá poskladať jeden veľký krásny obrázok.

Rovnako tak to bolo aj v tomto prípade puzzle Škola baletu v kufríku od Janod. Naozaj krásny obrázok, prevedenie a spracovanie. Akurát že pri výbere puzzle naozaj treba prihliadať na vek a zručnosti dieťaťa a na zložitosť puzzle, odporúčaný vek, veľkosť a množstvo dielikov a aj farebné prevedenie. Pretože ak sa netrafíte náročnosťou tak skladanie aj toho najkrajšie puzzle môže spôsobiť viac frustrácie ako radosti.

Musím otvorene priznať, že tentokrát som sa náročnosťou veru netrafila. Pri mladšej to bolo pravdepodobné, že puzzle bude príliš náročné ale bola som zvedavá ako si s ním poradí staršia aj napriek tomu, že skladaniu puzzle vôbec neholduje. Ale dúfala som, že baletky ju motivujú. No v tomto prípade ani prekrásne baletky nestačili. Ale puzzle je naozaj krásne a koho to baví, sa určite poteší a vyskladá do sýtosti :)

Edukatívny vo význame získavania nových vedomostí veľmi nie. Ale z pohľadu trénovania jemnej motoriky, predstavivosti a trpezlivosti áno :)

4 roky a 6 mesiacov: Aj napriek tomu, že nie je veľkou fanúšičkou puzzle, vďaka krásnemu prevedeniu dokázala cekom trpezlivo hľadať v tom množstve aspoň okrajové dieliky puzzle. A potom už ju to nebavilo :) Puzzle je odporúčané od 6 rokov, tak skúsime znovu neskôr :) Čo sa ale obrázka samotného týka tak je tak krásny, že z neho “čítala” ako z otvorenej knihy a hravo k nemu vymyslela hneď niekoľko príbehov. Minimálne ku každej miestnosti jeden :)
2 roky a 4 mesiace: Dieliky síce so záujmom skladala ale len také kadejaké aké našla :) Viac sme využili krásny obrázok ako “hľadaciu knihu” a prezerali si aké majú baletky sukničky a dekorácie v jednotlivých izbách :)

Puzzle Škola baletu od Janod si môžete kúpiť TU alebo požičať TU.

Nádherné obrázkové puzzle pre dievčatá s motívom Baletiek v baletnej škole 100 ks v praktickom kufríku. Puzzle sú z tvrdého kartónu. Milý obrázok v pekných dievčenských farbách poteší každú malú princeznú. Puzzle rozvíjajú logické myslenie, pozornosť, pamäť, predstavivosť, rozlišovanie farieb, tvarov a veľkosti. Učia deti vnímať vzťah medzi časťami a celkom a sú užitočné pri rozvoji jemnej motoriky rúk.

Puzzle obsahujú 100 ks dielikov, v kufríku sa nachádza aj plagát.
Vhodné pre deti: od 6 rokov
Rozmer obrázku: 50 x 40 cm
Materiál: kartón

Požičiavanie a minimalizmus

Minimalizmus je pre mňa jedna krásna myšlienka, smer. Ale ako sa ním zaoberám, uvedomujem si, že pre každého znamená niečo iné. Pre niekoho to je vytriedený šatník, pre iného minimum doplnkov v byte a pre niekoho to je životný štýl vo všetkých oblastiach domácnosť, vzťahy, voľný čas. Ja osobne mám rada minimalizmus skĺbený s ekológiou a kvalitou.

Tento článok ale venujem minimalizmu v detských izbách. Pri zamyslení sa, ako by ten minimalizmus v detskej izbe mal vyzerať, som sa v predstavách vrátila do mojej detskej izby z 90-tych rokov. Čo si tak najviac pamätám, boli dve poličky kníh, ktoré som mala prečítané spredu aj zozadu. Viac kníh ale ani nebolo treba, nakoľko návšteva knižnice bola samozrejmá záležitosť. A ďalej sa mi pri tejto predstave vynorila spomienka na moje dve Barbie a jedného Kena, lego, z ktorého sme stavali domčeky, parkoviská, hradby a kadečo, čo nám fantázia zavelila. Pamätám si aj malý domček, do ktorého sa mi zmestili postavičky z Kinder vajíčok. Nebol to síce dom pre Barbie, ale s týmto minidomčekom som sa vyhrala dlhé roky. Žili v ňom rodinky krokodílov, ale aj žralokov, či levov (určite si pamätáte nesmrteľné série Kinder vajíčok 90-tych rokov). Samozrejme, mali sme toho viac   kocky, tatrovku, pár plyšákov a iné hračky. Ale všetko sa nám zmestilo na poličky, nemali sme preplnené skrine a plastové boxy hračiek od výmyslu sveta. A ja si teda myslím, že nám to úplne stačilo.

Keď som sa rozprávala na túto tému s mojou babkou, tak tá zažila totálny minimalizmus, ktorý si v dnešnej dobe asi ani nevieme predstaviť. Spomenula si, že mali loptu, nožík rybku”, s ktorým hrávali nejaké hry a zvyšky plátna od krajčírky, z ktorých si vyrábali handrové babíky a postieľky im robili z lopúchov. To bolo všetko, na čo si spomenula zo svojho destva. Presne 3 hračky, neuveriteľné.

Čo sa týka detskej izby mojich detí, musím povedať, že je všetko, len nie minimalistická. Človek chce deťom dopriať, aby mali všetky tie super truper” rozvojové hračky, ale potom o nich celé dni zakopáva, prekladá ich, hľadá im miesto, nakoľko taká hračka (ak je ich veľmi veľa) zaujíma dieťa maximálne týždeň. A aj to bola jedna z vecí, ktorá nás priviedla k myšlienke požičiavania hračiek.

Ako to urobiť tak, aby deti mali hračky dostupné počas svojho senzitívneho obdobia, ale neostávali potom zaberať miesto a zavadzať na poličke? Sme si vedomé, že každá detská izba skrýva nejaké poklady, ktoré by mohli byť zaujímavé pre iné deti bez nutnosti túto danú vec vlastniť na dlhý čas. Ako taká kniha z knižnice. Človek si ju prečíta a vráti. A tak sme sa rozhodli zrealizovať projekt a vrátiť minimalizmus do detských izieb. Ako sa hovorí, vlk bude sýty, aj koza celá. Ak si hračky začneme požičiavať, dieťatku bude úplne stačiť pár stálych hračiek a ostatné trendové vychytávky alebo hračky na jednotlivé senzitívne obdobia si na určitý čas môžete požičať od mamičky zo susednej ulice alebo z overenej požičovne vo vašom okolí.

Najlepšie riešenia sú vždy tie najjednoduchšie, už to len vysvetliť starým rodičom a ostatným príbuzným, že dieťa nemusí mať každú hračku, ktorú uvidia v obchode a  lepšie by bolo zamerať sa na kvalitu ako na kvantitu. Naša stránka Požičovňa hračiek tak určite ponúka skvelé riešenie pre všetkých minimalistov. Pre ľudí, ktorí sa už nemôžu dívať na zahltenú detskú izbu (a aj detskú pozornosť...), ktorí chcú dieťaťu dopriať priestor, ale sa zároveň snažia neodprieť im vhodné hračky počas ich jednotlivých senzitívnych období.

A čo to tie senzitívne obdobia sú, si môžete prečítať aj v tomto článku: https://eduworld.sk/cd/danka-lacikova/7605/senzitivne-obdobia-dietata-ako-ich-mozete-rozpoznat-a-akymi-aktivitami-podporit

Recenzia: Dračí dych - spoločenská hra zn. Haba

Spoločenská hra Dračí dych od značky Haba je veľmi dobre premyslená a zabaví hráčov rôznych vekových kategórií. Od detí približne od 2 rokov až po starých rodičov. Strávili sme pri nej naozaj pekný spoločný čas. Nielen my rodičia ale využili sme ju aj pri návšteve starých rodičov.

Spoločenská hra Dračí dych je opäť multifunkčná hra, ktorá sa dá hrať aj bez priložených pravidiel a popúšťa uzdu detskej fantázii. Stačí ich len trošku nechať a hneď vymyslia niekoľko spôsobov :) Ja som svojim dcéram nechala takýto priestor na vymýšľanie nie celkom cielene. Niekoľko variánt hry vymysleli, kým som sa ja snažila zorientovať v oficiálnych pravidlách. Nechcem povedať, že by boli príliš komplikovane napísané alebo že by mi to trvalo pridlho :D Ale teda trvalo mi to tak akurát aby sa dievčatá zabavili.

Pravidlá hry sú pôvodne ladené štandardným súťaživým spôsobom. My sa radšej hrávame kooperatívne hry, tak sme si pravidlá upravili. Na konci sme si neporovnávali, kto má drahokamov viac, ale spoločne sme počítali, koľko sa ich ktorému dráčikovi do bruška zmestilo. A nakoniec koľko drahokamov im “zožral” dračí ocko :D

Začiatok hry spočíva v tom, že 4 dračie deti sa pripravia do svojich úkrytov v rohoch krabice. Za každým dračím dieťaťom je priestor, kam sa hádžu drahokamy. V strede hracej plochy sú 3 otvory cez ktoré papá dračí otec. Do stredu hracej plochy sa poukladá 9 “ľadových” obručí na seba (skúška trpezlivosti pre starších) a potom sa do ich stredu vysype 90 drahokamov v 5 farbách. Veľmi opatrne aby ľadové obruče nepopadali (posledná skúška trpezlivosti, potom to už je len zábava :) ). Na scénu prichádza drevený dračí otec, ktorý svojim dychom (veľká zábava pre deti) roztopí vrchnú ľadovú obruč. Obruč treba dať dole veľmi opatrne, aby sa nezhodili ďalšie obruče (tréning pozornosti, presnosti, jemnej motoriky, sústredenia, spracovávania emócií) a popadané kamienky pozbierať. Každý zbiera takú farbu aký žetónik si na začiatku hry vybral. Ak je hráčov menej, zvyšné farby idú do jaskyne dračieho otca. Postupne sa každý hráč strieda a roztápa všetky ľadové obruče až dráčiky spolu s otcom pojedia všetky drahokamy. Záver hry si prispôsobte, ako ste zvyknutí :) Na výhru/prehru alebo kooperatívne :)

Pre deti približne od 2 do 6 rokov určite (v závislosti od toho, kedy podľahli senzitívnemu obdobiu na počítanie a farby). Deti o tom ani nebudú vedieť, no učia sa farby, počítať, pri vhadzovaní drahokamov do jaskýň a aj pri pri ukladaní a “roztápaní” ľadových obručí trénujú jemnú motoriku a presnosť. S deťmi, ktoré už ovládajú základné farby sa môžete napríklad učiť názvy jednotlivých drahokamov (fialový - ametyst, červený - rubín, zelený - smaragd, modrý - napr. zafír, žltý - napr. jantár)

4 roky a 4 mesiace: počítanie, počítanie, počítanie. Asi prvý krát sa stalo, že sme drahokamy vždy pri odkladaní pekne spočítalí do vrecúška, či nám náhodou nejaký nechýba (90ks) :D Niekoľko dní ju naozaj bavila naša kooperatívna verzia hry. A trpezlivo ukladala ľadové obruče na seba. Vysypanie drahokamov do stredu bez popadania obručí ešte musí potrénovať :) A naučila sa aj názvy drahokamov (zatiaľ našťastie bez otázky ako také drahokamy vznikajú). A preveľká zábavka “chrlenie ohňa” na roztopenie ľadových obručí.

2 roky 2 mesiace: triedenie drahokamov podľa farby a vhadzovanie do správnej jaskyne, resp. vhadzovanie do jaskyne dračieho otca. A tiež vkladanie dračích detí a žetónikov naspať do kartónovej podložky. Tréning jemnej motoriky ako z knihy :) Keby už rozprávala, vedela by pravdepodobne základné farby aj pomenovať. Zatiaľ som hovorila len ja a ona ukazovala. Jemnou výzvou bolo postavenie dračích detí do svojich jaskýň, ale po pár sústredených pokusoch to bola hračka. Rovnako tak ako pri roztápaní ľadových obručí.

Opis hračky od dodávateľa: Dračie mláďatá našli neobvyklý poklad: ľadový stĺp so šumivými kameňmi zamrznutými vo vnútri. Každý ich samozrejme potrebuje. Spolu s otcom drakom hráči odstránia jeden ľadový krúžok za druhým a roztavia ľadový stĺp. To spôsobuje, že šumivé kamene padajú. Ale pozor: Zhromažďovať sa môžu iba šumivé kamene. Kto bude mať najviac šumivých kameňov na konci?

Obsah balenia: 1 dračí otec, 1 základňa so 4 priečkami, 1 hracia doska, 4 dračie mláďatá, 9 ľadových krúžkov, 90 šumivých kameňov (18 v každej z 5 farieb), 5 šumivých kamenných dlaždíc, 1 dlaždica ľadovej flóry, 1 sada inštrukcii.

Rozmer:22,3 x 22,2 x 5,3 cm

Recenzia: Poppy and Sam´s Christmas

Vianoce Poppy a Samka je naozaj krásna, roztomilá vianočná kniha od vydavateľstva Usborne. Už pri prvom listovaní navodila predvianočnú atmosféru a krásne zasnežené obrázky nás zahriali pri srdci. Kiežby už konečne aj u nás boli také zasnežené idylické Vianoce. :)

Je síce po anglicky, ale textu je málo a je tak krásne ilustrovaná, že ho ani nie je treba a príbeh ľahko vytvoríte, aj keď po anglicky vôbec neviete.

A naopak, ak deťom chcete angličtinu pomaličky predstaviť, tak je táto kniha ideálny výber. Textu nie je veľa a niečo je aj v bublinkách pri postavách. Ideálne na učenie sa prvých, kratulinkých viet :)

Deti pomáhajú s prípravami jedna radosť. Najprv sa treba postarať o zvieratká na farme, vyzdobiť domček a samozrejme nesmú zabudnúť napísať list Ježiškovi. Potom im už nezostáva nič iné, iba trpezlivo prečkať noc a hurá do rozbaľovania :)

Pred koncom prichádza aj moment napätia, či Poppy dostane naozaj to, po čom najviac túžila :)

Knižka je okienková, a moje dve malé zvedavé dievčatá sa nevedeli dočkať, čo sa pod okienkom, za okienkom, za dverami skrýva. Bude tam aj Santa?

Stránky knihy sú trošku drsnejšie a naopak otváracie okienka sú hladké a lesklé, takže potešia aj detičky, ktoré sú práve v senzitívnom období na hmat. Hladkaním stránok zisťujú rozdiel medzi hladkým a drsnejším povrchom :)

No nesmieme zabudnúť na malých pátračov. Na každej dvojstrane je nezbedné kačiatko čo sa len tak túla a rado sa skrýva. Ideálna knižka na predvianočné zimné obdobie.

Ilustroval Stephen Cartwright