Recenzia: Kartová hra Diamoniak od Djeco | Požičovňa hračiek

Recenzia: Kartová hra Diamoniak od Djeco

Zverejnené: 25.03.2022 | Natália Balocká

Náš popis: Kartová hra Diamoniak ulahodí snáď každému dievčaťu a určite aj chlapcom. Víly sú fakt kočky :)

Hra obsahuje 24 kariet na vyskladanie štyroch zámkov v štyroch rôznych farbách, 3 víly, 7 bosoriek a 20 kariet diamantov.

Princíp hry spočíva v tom, že si hráči ťahajú karty zo stredovej kôpky a snažia sa vyskladať zámok v jednej farbe. Kto vyskladá zámok ako prvý vyhráva. Avšak bosorky napádajú zámky a ak si takúto kartu vytiahnete, musíte 3 svoje karty odovdzať naspäť na stredovú kôpku. Ak máte menej ako 3 karty, musíte odovdzať všetko. Bosorku môžete poraziť vílou a spolu ich dať vedľa stredovej kôpky. Ak by si nejaký iný hráč vybral kartu s farbou vášho zámku, môžete si ju odkúpiť za 3 diamanty. Toľko oficiálne pravidlá.

Hra sama o sebe je celkom zábavná, už v malých deťoch vzbudzuje napätie aká karta nasleduje. Či to bude ďalší dielik zámku alebo bosorka, ktorá vás pripraví o karty. Moje dievčatá mali najväčšiu radosť keď si vytiahli vílu. Avšak frustrácia nastala, keď spolu s bosorkou museli na stredovú kôpku odovzdať aj vílu. Vtedy už s oficiálnymi pravidlami prestali byť kamarátky :D

A prišiel čas na vlastnú hru. Ktorá bola teda ešte o niečo zábavnejšia a hlavne bez frustrujúcich elementov a zas na kooperatívnu nôtu. Aj keď to na začiatku bolo trochu dramatické medzi bosorkami, ktoré chceli obsadiť vílie zámky a vílami, ktoré si svoje zámky chránili. Najprv sme si postavili všetky 4 zámky. Bosorky bývali v zelenom. 3 víly sme si rozdelili ja, staršia a mladšia a každá mala svoj zámok. V tom vyšli 3 bosorky na prieskum a snažili sa obsadiť vílie zámky. Víly sa patrične bránili a došlo aj k súboju.

Našťastie sa dajú karty celkom dobre vystrieť naspäť :D Keď sa bosorky už ďalej nevládali brániť, priznali sa, že nechcú vlastne obsadiť celý zámok ale sú len unavené z dlhej cesty a chceli si trochu oddýchnuť. Ale nevedeli ako sa to majú opýtať. Tak ich víly prichýlili a kamošsky pokecali. Bosorky ich na oplátku pozvali k sebe domov a spolu s ostatnými bosorkami im pripravili hostinu. Aké funkcie jednotlivé bosorky zastávali si môžete pozrieť na fotke :) A keď hostina skončila, všetci sa vrátili do svojich zámkov a hre bol koniec.

Má hra edukatívny charakter?
Pri kartovej hre Diamoniak sa síce deti nenaučia čítať alebo počítať ale z môjho pohľadu je to vynikajúca hra na spracovávanie emócií. Ak ju teda hráte podľa oficiálnych pravidiel. Pretože pre tak malé deti môže byť niekedy naozaj ťažké vzdať sa karty, ktorá sa im veľmi páči. Čo pre nás dospelých môže byť dosť nepochopiteľné. A tým dochádza k spracovávaniu emócií na oboch stranách :D

Pri neoficiálnych pravidlách je podľa nás výborná na podporu fantázie, kreativity aj stieraniu rozdielov medzi postavami. To, že ty si bosorka a ja víla neznamená, že sa spolu nemôžeme kamošiť a zažiť spolu veľa dobrodružstiev.

4 roky a 8 mesiacov: Staršia mala problém vzdať sa víly keď na zámok zaútočila bosorka a tak si vymyslela vlastné kooperatívne pravidlá, kde sa po počiatočnom boji víly s bosorkami skamarátili a mali spoločnú hostinu a čítali si spolu knihy :)

2 roky 6 mesiacov: S radosťou kopírovala inštrukcie staršej sestry. Keď povedala, že bosorky útočia na zámok so zápalom ho bránila. Keď išli spoločne na hostinu, s chuťou si pochutnávala na opekaných pavúkoch a špeciálnom elixíre. V ďalšom kole sama pochúťky pripravovala aj doniesla knihu na čítanie.

Kartovú hru Diamoniak značky Djeco si môžete kúpiť TU

Opis hračky od dodávateľa: Diamonak je hra pre celú rodinu z kategórie taktických hier. Vyhráva ten, kto prvý postaví svoj zámok. Každý má inú taktiku a stratégiu, niekto je opatrný, iný rád riskuje, zámok však musia dokončiť skôr, ako sa k nemu dostanú zlé čarodejnice. Kartové hry sú perfektné na rozvíjanie pamäte, pozorovacích schopností, nútia deti rozmýšľať bez toho, aby si to uvedomili, stimulujú konverzáciu a samozrejme poskytujú veľa zábavy a smiechu. Veľká zábava v malom formáte, karty môžete jednoducho vziať so sebou na dovolenku či víkendový výlet.
Pre deti vo veku 5 - 99 rokov
Pre 2 - 4 hráčov
Obsahuje 55 kariet
Rozmer balenia: 8,5 x 11,7 x 2,8 cm

Recenzia: Potulky jarou, Rotraut Susanne Bernerová

Nie som si istá, či tento príspevok bude možné nazvať recenziou alebo to povedať na rovinu, čo možno očakávať a nazvať ho chválospevom :D

V našej rodine sme veľkými fanúšikmi Potuliek všetkých druhov a preto sa veľmi teším, že vám môžem priniesť môj pohľad na ne.

Podľa môjho názoru sú Potulky jednou z tých generačných kníh, ktoré keď moje deti uvidia po rokoch, tak si spomenú na svoje detstvo. A ja verím, že tieto knihy sa mi podarí zachovať aj pre ďalšie generácie.

Kniha je tvrdé leporelum, takže čo to vydrží :) Každé Potulky pozostávajú zo 16tich strán, kde sa na každej dvojstranne ocitnete na nejakom peknom mieste, ktoré sú súčasťou mesta. My sa entokrát budeme venovať Potulkám jarou.

Obsah knihy

Na prvej dvojstranne si môžete s deťmi pozrieť príbeh bytového domu, ako to v ňom vyzerá? Kto v ňom žije? A čo sa v ňom zvykne na jar diať?

Ďalšia dvojstranna vám ponúka možnosť ponoriť sa do bádania statku za mestom. S deťmi sa môžete porozprávať aké zvieratká tam chovajú a aké stroje pracujú takto na jar na poli.

Z okrajovej časti sa následne presúvate priamo do útrob uponáhľanej železničnej stanice. Čo všetko sa na takej vlakovej stanici nachádza? Kto práve pricestoval a kto sa rozhodol nastúpiť na vlak a opustiť mesto?

Za rohom stanice sa nachádza kultúrny dom, vedľa ktorého práve rastie nová materská škôlka. Kultúrny dom a aj stavba skrývajú taktiež zaujímavé príbehy a zistenia.

No a odtiaľto je už len skok do centra mesta, ktoré tvorí roztomilé námestie, ktoré síce pôsobi pokojným dojmom ale dejú sa tam veľké veci! Niekomu sa podarilo rozbiť okno priamo v kníhkupectve! A prišiel aj pán policajt! Kto to bol a čo sa to len mohlo stať?!

Z pekného a väčšinou kľudného námestia sa presuniete do rušného nákupného centra plného obchodov a hneď za ním sa nachádza park, kde si s našimi hlavnými postavami môžete oddýchnuť v obľúbenej kaviarni.

Postavy

Tak takéto skvelé miesta nájdete pri potulkách knihou :) Ale ako to býva aj v reálnom živote, mesto netvoria len miesta ale sú to hlavne práve ľudia čo v ňom žijú. Na Potulkách je skvelé to, že rozprávajú príbeh jednotlivých obyvateľov mestečka. Medzi hlavné postavy patria napríklad Oskar a Editka, Paula, Peter s jeho psíkom Labkou, pán policajt Karol ale aj mačičky Micka a Murko a mnoho ďalších obyvateľov tohto mestečka.

Na každej strane si môžete pozrieť časť príbehu jednotlivých hrdinov Potuliek. Deti si tak nenútené trénujú postreh a pamäť hľadaním jednotlivých postáv, slovnú zásobu opisovanim deja a taktiež logické myslenie spájaním súvislostí.

V knihe Potulky Jarou si môžete porozprávať príbeh Tomáša, ktorý si našiel nových kamarátov a podaril sa im hneď jeden husársky kúsok. Môžete s deťmi spolu pátrať, kto hodil na zem banánovú šupku a čo všetko spôsobila? Komu utiekol psík a kam sa pri potulkách podarilo dostať Murkovi a Micke? Príbehov je v knihe naozaj veľa a aj preto sa ku knihe veľmi radi časom vraciame a objavujeme čo sme ešte neprepátrali.

Kniha je bez textu ale v tomto prípade naozaj nie je potrebný, obrázky a hlavný hrdinovia vás povedú svojimi životmi naozaj intuitívne a nenútene.

Ako ju radi čítajú naše deti?

So starším synom sme objavili čaro potuliek okolo jeho dvoch rokov, vtedy sa nám v podstate prvý krát dostali do ruky. A vyťahujeme ich stále, keď začína nové ročné obdobie. Pozorujeme, čo je, napr. teraz, pre jar typické, čo si ľudia obliekajú a čo sa deje v prírode. Syn miluje dávať všetky štyri ročné obdobia vedľa seba a sledovať ako sa mení krajina a ľudia počas roka. Aké vlaky prešli železničnou stanicou alebo ako sa mení strom vedľa bytového domu v priebehu roka.

Mladšia dcérka má ešte len rok a pol ale tiež si už našla svoje obľúbené postavy zvieracieho druhu :D ktoré rada na stránkach hľadá.

Ako som už spomínala vyššie, pre mňa sú Potulky jednou z vecí, ktoré by nemali chýbať v každej domácnosti a snažím sa o minimalizmus ale knihy zo série Potuliek sa určite posnažím odložiť aj ďalším generáciam ako jednu z mála vecí.

Knihu si môžete kúpiť napríklad TU

Recenzia: Puzzle Škola baletu od Janod

Puzzle je výborná hra na rozvoj a tréning mozgu. Nie len toho detského. Skladanie puzzle je aj výbornou prevenciou pred stareckými chorobami mozgu. Pri skladaní puzzle sa zapájajú obe mozgové hemisféry, zvyšuje sa schopnosť sústredenia a trpezlivosti. Pri hľadaní a spájaní jednotlivých dielikov, ktoré k sebe (ne)pasujú si deti okrem jemnej motoriky trénujú aj predstavivosť a tzv. koncept celku. To znamená, že z rôznych navzájom zdanlivo nesúvisiacich dielikov sa dá poskladať jeden veľký krásny obrázok.

Rovnako tak to bolo aj v tomto prípade puzzle Škola baletu v kufríku od Janod. Naozaj krásny obrázok, prevedenie a spracovanie. Akurát že pri výbere puzzle naozaj treba prihliadať na vek a zručnosti dieťaťa a na zložitosť puzzle, odporúčaný vek, veľkosť a množstvo dielikov a aj farebné prevedenie. Pretože ak sa netrafíte náročnosťou tak skladanie aj toho najkrajšie puzzle môže spôsobiť viac frustrácie ako radosti.

Musím otvorene priznať, že tentokrát som sa náročnosťou veru netrafila. Pri mladšej to bolo pravdepodobné, že puzzle bude príliš náročné ale bola som zvedavá ako si s ním poradí staršia aj napriek tomu, že skladaniu puzzle vôbec neholduje. Ale dúfala som, že baletky ju motivujú. No v tomto prípade ani prekrásne baletky nestačili. Ale puzzle je naozaj krásne a koho to baví, sa určite poteší a vyskladá do sýtosti :)

Edukatívny vo význame získavania nových vedomostí veľmi nie. Ale z pohľadu trénovania jemnej motoriky, predstavivosti a trpezlivosti áno :)

4 roky a 6 mesiacov: Aj napriek tomu, že nie je veľkou fanúšičkou puzzle, vďaka krásnemu prevedeniu dokázala cekom trpezlivo hľadať v tom množstve aspoň okrajové dieliky puzzle. A potom už ju to nebavilo :) Puzzle je odporúčané od 6 rokov, tak skúsime znovu neskôr :) Čo sa ale obrázka samotného týka tak je tak krásny, že z neho “čítala” ako z otvorenej knihy a hravo k nemu vymyslela hneď niekoľko príbehov. Minimálne ku každej miestnosti jeden :)
2 roky a 4 mesiace: Dieliky síce so záujmom skladala ale len také kadejaké aké našla :) Viac sme využili krásny obrázok ako “hľadaciu knihu” a prezerali si aké majú baletky sukničky a dekorácie v jednotlivých izbách :)

Nádherné obrázkové puzzle pre dievčatá s motívom Baletiek v baletnej škole 100 ks v praktickom kufríku. Puzzle sú z tvrdého kartónu. Milý obrázok v pekných dievčenských farbách poteší každú malú princeznú. Puzzle rozvíjajú logické myslenie, pozornosť, pamäť, predstavivosť, rozlišovanie farieb, tvarov a veľkosti. Učia deti vnímať vzťah medzi časťami a celkom a sú užitočné pri rozvoji jemnej motoriky rúk.

Puzzle obsahujú 100 ks dielikov, v kufríku sa nachádza aj plagát.
Vhodné pre deti: od 6 rokov
Rozmer obrázku: 50 x 40 cm
Materiál: kartón

Recenzia: Prevliekanie pre deti - Obliekanie zn. Haba

Drevená hračka Prevliekanie pre deti - Obliekanie je veľmi milá a kvalitne spracovaná hračka, ktorá nájde využitie u detí v rôznom veku. Povedali by sme, že by to mohla byť pokojne aj generačná hračka, pretože je vyrobená naozaj z kvalitného dreva.

Obsahuje jednu drevenú obojstrannú podložku s vyobrazenou detskou postavou v spodnom prádle. Na jednej strane v letnom období. Na druhej strane v zimnom období. Ďalej obsahuje 6 predlôh označených podľa náročnosti od jednej po tri bodky. Na výber je celkovo 36 dielikov, ktoré sa „prišívajú” k podložke elastickou šnúrkou zakončenou drevenou guličkou.

Deti môžu „prišívať” jednotlivé dieliky podľa predlôh od najľahšej po najťažšiu. Oblečenie môžu prispôsobiť ročnému obdobiu alebo môžu vytvoriť outfity bez akýchkoľvek pravidiel, len na základe vlastnej fantázie.

Jednoznačne má. A to aj (či možno práve) pre deti mladšie ako 3 roky. Deti sa môžu naučiť pomenovať jednotlivé časti oblečenia, základné časti ľudského tela, farby, priraďovať správne oblečenie k správnemu ročnému obdobiu. Trénujú jemnú motoriku, presnosť, trpezlivosť a rozvíjajú fantáziu.

4 roky a 4 mesiace: V prvom rade bolo treba nájsť najkrajšie šatôčky a k nim pasujúce topánky a vlasy. :) Až keď bol dokonalý outfit hotový a predstavenie vo forme pesničky sa skončilo, mohli prísť na radu ďalšie outfity. Jedinou podmienkou bola vlastná tvorba, na jemné naliehanie prispôsobená ročnému obdobiu. Predlohy zostali takmer nedotknuté. Ale to pravdepodobne do veľkej miery závisí od povahy dieťaťa. :) Veľmi dobrá aktivitka na trénovanie jemnej motoriky a práce prstov. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že zimné oblečenie predstavuje náročnejší level. Treba si premyslieť, ktorý kúsok prišiť cez ktoré dierky tak, aby sa oblečenie mohlo vrstviť a šnúrka vystačila aj na topánky.

2 roky 2 mesiace: Tu ešte o samotnom obliekaní „prišívaním” nebola veľmi reč. Ale prevliekanie šnúrky cez dierky v podložke zabavilo asi aj na 10 min. V našom ponímaní času vlastne celú večnosť. :D Vyžadovalo si to tiež celkom slušnú dávku trpezlivosti, presnosti a hlavne bolo nutné premyslieť, kadiaľ má šnúrka ísť, aby išla cez čo najviac dierok. Obľúbenejšia činnosť ako prevliekanie, bolo v tomto prípade pomenovávanie jednotlivých kúskov oblečenia, triedenie a priraďovanie (nohavice k nohaviciam, tričko s krátkym rukávom k tričku s krátkym rukávom). Ďalším krokom bolo vyberanie a prikladanie dreveného oblečenia priamo na predlohy a neskôr aj na podložku (bez prišívania).

Opis hračky od dodávateľa: Šaty alebo kabát? Mokasíny alebo topánky? Čo majú dievčatá a chlapci oblečené v lete alebo v zime? Deti sa samy rozhodujú pri navliekaní podľa poskytnutých predlôh alebo pri voľnej hre, keďže 36 rôznych druhov účesov a oblečení poskytuje nespočetné množstvo kreatívnych kombinácií.
Obsah balenia: 1 obojstranne potlačenú dosku na navliekanie nití, 1 dlhú niť, 36 závitových kartičiek a 3 obojstranne potlačené predlohy
Rozmer: 31 x 0,5 x 18,5 cm
Materiál: drevo